سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیهای موبایل در کریسمس 2019 چقدر درآمد داشتهاند؟

کریسمس معمولا دوره‌ای از سال است که با رشد شدید خرید و فروش همراه است و این موضوع صرفا به تهیه لوازم خانگی و هدایا خلاصه نمی‌شود، مردم در این بازه زمانی در دنیای بازی‌های دیجیتال، به خصوص عناوین موبایلی هم بیشتر از گذشته خرج می‌کنند و گیفت کارت‌های خودشان را مصرف کرده تا تعطیلات سرگرم‌کننده‌تری داشته باشند. کریسمس امسال هم مستثنی از این ماجرا نیست و آمار و ارقام خوبی در زمینه خرج پول در صنعت گیم موبایلی جهان به ثبت رسیده.

بر اساس تحلیل و گزارش موسسه Sensor Tower، درآمد اپلیکیشن‌های موبایل در کریسمس امسال خیلی خوب بوده و بخش اعظمی از آن نیز به بازی‌ها اختصاص دارد. بر این اساس مجموع مصرف پول در بین محصولات موبایلی در پلتفرم‌های iOS و اندروید به 277 میلیون دلار می‌رسد که 210 میلیون دلار از آن (یعنی حدود 76 درصد) به بازی‌ها مربوط است.

 

منبع: https://giftcard.im/app/category/Buy-CP-game-Call-of-Duty-Mobile

 

این رقم نسبت به کریسمس سال 2018 نزدیک به 11.3 درصد افزایش داشته؛ پارسال بازی‌های ویدیویی موبایل 195 میلیون دلار و اپلیکیشن‌ها نیز 54 میلیون دلار درآمد داشتند.

 

بازی PUBG Mobile از استودیو تنسنت، صدرنشین پردرآمدترین بازی کریسمس سال 2019 است که موفق به کسب 8.5 میلیون دلار شده؛ این یعنی 431 درصد درآمد بیشتر نسبت به کریسمس 2018 که کاربران در آن موقع تنها 1.6  میلیون دلار خرج پابجی کرده بودند.

 

ایالات متحده آمریکا مثل گذشته بیشترین نرخ مصرف پول در بازی‌های موبایل را به خود اختصاص داده. به این ترتیب که 76 درصد از درآمد به دست آمده به مردم آمریکایی مربوط می‌شود. به علاوه حدود 70 درصد از صرف هزینه‌ای که در تعطیلات کریسمس در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی صورت گرفته، به کاربران پلتفرم اپل استور مربوط می‌شود. تنها حدود 84 میلیون دلار از طریق گوگل پلی به جیب توسعه‌دهندگان واریز شده.