سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل پای ولو را به پرونده شکایت از اپیک گیمز کشیده است

اخیرا مشخص شده به عنوان بخشی از درگیری‌ها و شکایت اپل و اپیک گیمز از یکدیگر، اپل در نوامبر 2020 پای ولو (صاحب استیم) را به این پرونده کشانده تا از اطلاعات گسترده و مهم این کمپانی در جهت شکست اپیک گیمز استفاده کند.

به نقل از پی سی گیمر، درگیری میان اپل و اپیک گیمز در آگوست 2020 آغاز شد، جایی که اپیک با ایجاد بخشی خاص در فورتنایت سعی کرد 30 درصد کمیسیون و سهم اپل از نسخه‌های iOS بازی را کنار بزند.

 

اپل تقریبا بلافاصله فورتنایت را از اپ‌استور حذف کرد و در ادامه اپیک یک ویدیو مشهور بر اساس کتاب «1984» جرج اورول ساخت تا مخالفت خود با اقدامات اپل را نشان دهد. این موارد همین‌طور پشت هم پیش رفت تا این دو ابرکمپانی وارد یک جنگ قضایی و پرونده شکایت شدند.

 

طی چند ماه اخیر پرونده گاهی به سود اپیک چرخیده و گاهی هم به سود اپل. اکنون هم خبر رسیده اپل قصد دارد با وارد کردن ولو به ماجرا از اطلاعات تعیین‌کننده و مهم آن‌ها به سود خود استفاده کند.

 

وکلای اپل طی درخواست خود از دادگاه اعلام کرده‌اند که ولو رابطه مستقیمی با پرونده اپیک گیمز دارد چراکه «سرویس دیجیتالی آن‌ها یعنی استیم یک فروشگاه بزرگ روی پلتفرم پی سی است و به نوعی رقیب مستقیم اپیک گیمز محسوب می‌شود».

 

از آن‌جا که این درخواست در نوامبر 2020 ثبت شده تا امروز تغییرات مختلفی در آن ایجاد شده است. ظاهرا طی این مدت اپل مستقیم هم سراغ ولو رفته تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد اما صاحبان استیم از این کار سر باز زده‌اند.

 

در هر حال خواسته‌های اپل که به صورت دقیق هم در فایل درج شده نشان می‌دهد آن‌ها اطلاعات محرمانه و خصوصی ولو را می‌خواهند و این مورد مشخصا مورد قبول شرکت صاحب استیم قرار نمی‌گیرد.

 

از سوی دیگر (بر اساس اطلاعاتی که در تصویر بالا می‌بینید)، در مورد پرونده هم باید گفت اپل همچنان ادعا می‌کند مدل تجاری آن‌ها برای گرفتن 30 درصد از سود کاملا معقول و برای تمامی ناشران و توسعه‌دهندگان یکی است؛ حال در نظر بگیرید که یک سری شرکت مثل گوگل، نتفلیکس و فیس‌بوک هیچ حق کمیسیونی به اپل پرداخت نمی‌کنند.

 

در نهایت پرونده شکایت میان اپل و اپیک گیمز همچنان باز است و نمی‌توان حدس زد برنده نهایی آن چه کسی است. بدون شک زمان می‌تواند این مورد را به ما نشان دهد.

 

منبع: https://giftcard.im/giftcard/Steam-Wallet